De motorenPanamera Turbo

De motoren

Brandstofverbruik/Uitstoot Panamera Turbo: Gecombineerd: 10,4 l/100 km; CO2 emissies: 238 g/km

De compleet nieuwe V6 biturbomotor in de Panamera 4S en de V8 biturbomotor in de Panamera Turbo zijn compacter en lichter dan de voorgaande motoren en zijn uitgerust met VarioCam Plus. De twee turbo's zijn nu tussen de beide cilinderrijen geplaatst. Dit verkort het traject van de uitlaatgasstroom naar de turbo – voor een nog snellere respons.

In de V8 biturbomotor van de Panamera Turbo worden TwinScroll-turbo's toegepast. Hierbij worden de uitlaatgasstromen gescheiden via twee ingangen naar het turbinewiel geleid – voor een geoptimaliseerde laaddrukwisseling. Resultaat: al bij lage toerentallen is een hoog koppel beschikbaar.

Wie voorop loopt, mag niet stilstaan. Het bewijs: de Panamera Turbo S E-Hybrid. De hybride met topvermogen haalt zijn potentieel uit een krachtige 4,0-liter V8 biturbomotor en een elektromotor die duidelijke taal spreken: performance.

Idee Panamera

Exterieurontwerp

Interieurontwerp

De motoren

8-traps Porsche Doppelkupplung (PDK)

Porsche Traction Management (PTM)

Onderstel

Achterasbesturing

Porsche Active Suspension Management (PA

Porsche Dynamic Chassis Control Sport (P

Wielen

SPORT stand

Sport Chrono Pakket incl. rijmodus-schak

Remsysteem

Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB)

Led-koplampen incl. Porsche Dynamic Ligh

Led-matrixkoplampen incl. Porsche Dynami

Nachtzichtassistent

Adaptieve cruise control (ACC)

Porsche InnoDrive incl. adaptieve cruise

Rijstrookwisselhulp met afslaghulp

Lane Assist incl. verkeersbordherkenning

ParkAssistent incl. achteruitrijcamera e

Panoramadak

Interieur

Porsche Rear Seat Entertainment

Instrumentenpaneel

De stoelen

4-zone automatische airconditioning incl

BOSE® Surround Sound-System

Burmester® 3D High-End Surround Sound-Sy

Porsche Communication Management (PCM) i

Connect Plus

Diensten

Connect-apps

Porsche Exclusive Manufaktur

Porsche Tequipment