Let op!

U gebruikt een verouderde browser. De website van Porsche Centrum Rotterdam is niet geoptimaliseerd om in deze browser te werken.

U kunt hierdoor problemen met de website ervaren. Wij raden u aan gebruik te maken van Google Chrome of Firefox om de website te bekijken.

Akkoord

Porsche Newsroom: dé nieuwsbron van Porsche in Nederland

27 augustus 2015

Porsche Nederland neemt een compleet nieuwe digitale newsroom in gebruik. Op nieuws.porsche.nl vinden journalisten en liefhebbers van het merk dagelijks het laatste nieuws over Porsche. In de newsroom verschijnen Nederlandse persberichten en daarnaast is er aandacht voor (inter)nationaal nieuws, interessante evenementen en Porsche wetenswaardigheden. De newsroom is dynamisch van opzet met dagelijkse updates en de mogelijkheid om items inclusief (bewegend) beeld te delen.

Met de nieuwe newsroom die openbaar toegankelijk is, zet Porsche Nederland een volgende stap op het gebied van informatievoorziening. Uiteraard verschijnen hier persberichten over nieuwe modellen, technische innovaties etc. Dit inclusief hoge resolutie beeldmateriaal. De nieuwe, bredere opzet komt op verschillende punten tot uiting. Zo worden in de newsroom interessante (inter)nationale evenementen aangekondigd en is er veel aandacht voor ‘faits divers’ – interessante nieuwsberichten die aansluiten bij het merk en de wereld van Porsche. Ook wordt er gebruik gemaakt van externe bronnen. In de sectie ‘In de media’ zijn bijvoorbeeld tests en video’s van diverse media terug te vinden.

Van informatiekanaal tot inspiratiebron
Met de ingebruikname van de newsroom ontwikkelt Porsche Nederland zich steeds meer tot content-provider. De newsroom is naast een informatiekanaal nu meer dan ooit een inspiratiebron voor journalisten en liefhebbers. Voor iedereen die ‘iets’ met het merk heeft, is nieuws.porsche.nl dé nieuwsbron. Voor alle geïnteresseerden is van belang dat de site zonder inloggegevens toegankelijk is en dat elk item direct kan worden gedeeld via social media zoals Twitter, Facebook en LinkedIn.